1, 2, 3....8...8 lagi...

Skang aku sangat bersemangat utk mengecilkan kembali saiz badan yang main mengembang..lepas bersalinkan haifa, berat tak turun2..badan sangat tak fit..naik tangga rumah pun boleh termengah2..oh tidak!!this is not me..chewahhh...zaman skolah dulu, aku masuk sume jenis sukan..lumba lari 4 X 100m, lari pecut 100m, lari 4 X 400m, larian berpagar 4 X 400m, lompat tinggi, lontar peluru, bola jaring, catur (ni pun kira sukan jugak..? aahh..sukan indoor)..sume aku kena paksarela masuk.. setakat kayuh beskal dari jengka 6 ke jengka 7 pun no hal punya..(zaman dulu la kan..hehehehe)**tepuk dahi**

Makanya, dengan saiz yang sebegini rupa membuatkan self-esteem aku pun kureng..tak boleh jadi nih..i must do something..

Dengan ini, aku mengambil keputusan utk memulakan aktiviti mengecikkan saiz badan ini start esok..kenapa esok??sbb hari ni diet protein aku macam dah tak berapa nak jadik..kehkehkeh..body analysis scale pun dah beli kat cosway tadi..pheww,rabak poket bulan nih..nampak tak ke'semangat'an itu?

regenya rm80+ ..cosway mari..

ni la rupa dia..


Dengan ini juga, lusa aku bertekad nak gi gym bersama2 ngan kawan2 patho..n later on,nak join aerobik plak..tapi esok kena mencari seluar track + kasut sukan dulu..takkan la nak gi gym pakai seluar tido polkadot sambil berselipar jepun plak kot..nanti hilang semangat kesukanan aku..

Maka kawan-kawan, silalah bagi sokongan padu pada diriku ini..

Yakin boleh..!! Kelantan boleh..!! motif --> ahad depan cuti peristiwa untuk bola sempena kelantan masuk final.. if menang, maybe dapat another cuti..woohoo...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Najwa.H said...

Yeay!!! Semangat! Membara,membara!!!

Post a Comment