masihkah ku ingat...

" aku sedar..bukan mudah..untuk mencapai mimpi indah..pernah suatu ketika dulu ku punya harapan besar..kini aku tak pasti..dapatkah ku miliki..." chewahhh..mengapakah??

dulu, aku tingin nak beli umah ni, link semi-D..locationnya kt putri hartamas, kulai..masa tu aku dah still dlm confinement leave..umah tu besar, cantik, murah n the most important yg hubby aku nak..guarded n gated...


tapi memandang locationnya nun di kulai sana, n aku pulak keje nun di JB, maka terpaksa cancel..if aku teruskan gak, alamatnya, tiap2 hari aku kena kuar umah kol 6.30 gamaknya..memula mmg frust menonggeng tapi redha jela..last2, kitorg beli umah kat mutiara rini..dekat ngan tmn u & UTM skudai..not too bad..neighbours pun baik2..siap tukar2 makanan lagi..so inilah rumahku skang..


ok gak, kan?? rumahku ini sgtla dekat ngan sekolah rendah n kedai..apapun, maybe a few years later, kitorg akan balik semula ke negeri terchenta pahang darul makmur...ni cuma plan la..kita hanya merancang, kan?

dulu, masa memula aku keje, aku bercita2 nak beli keta honda jazz..smartnya kete nih..tambah2 kalau kaler hitam atau kuning..fulamakk..mengancam!!tiap kali aku nampak honda jazz kat jln, lagi la membuatkan aku bersemangat nak beli..siap gi tanya kat YONG MING HONDA lagi..


tapi setelah aku pikir byk2 kali, rege keta nih macam melampau skit..rasa macam tak sepadan ajer ngan size kete..lagipun, aku nih bukannya hebat sgt bwak keta..hehehe...maka, setelah pikir punya pikir punya pikir, maka aku pun belilah keta...




tadaaa....myvi pun ok apa..kecik, senang nak parking..hahhaha..

dulu, kitorg dh book dua lot banglo yg nak dijual, btol2 kt tepi pagar UMP, pekan..siap dh bayar booking tau. hubby plan nak apply keje kt UMP (10 taun lagi kot..) so ikut plan nak stay kat pekan la kiranya..



malangnya, ada macam2 problem lak ngan tuan tanah..so CANCEL..masa tu mmg kecewa tahap gaban la..uwaa!! nasib baik dpt balik duit booking..so sampai skang kitorg still tgh cari lagi tanah utk dijual dekat2 ngan UMP pekan..ada sapa2 nak jual tanah tak?

anyway,apapun yang terjadi, kitorg tetap bersyukur ngan apa yg ada...alhamdulillah..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment