di suatu petang...

seminggu dua ni, manjang hujan time ptg2..plan nak bawak dedek kuar jln2 pun terpaksa la cancel..ptg td masih hujan but renyai2 jer..en.hubby ckp jom jer lah kita bawak dedek tgk ikan..so aku on aje..maka ptg td aktiviti bawak dedek bagi ikan makan di tasik UTM berjaya dilaksanakan..last bawak dedek tgk ikan nih rasanya 2,3 bln lepas kot..malangnya, time tu ikan talapia takde la plak..dh abis kena tangkap kot..ikan kecik2 pun adala 2,3 ekor..buang karan dedek dtg ajer..

pada pukul 5.30 ptg..berbekalkan roti gardenia yg dh expired 4 hari, kitorg pun dgn hati yg berbunga2 ambiklah dedek kt nursery, then terus menuju je UTM..hoh, takde org kat tasik..iyela,sapo la yg nak kuar time hujan2 camni kan..kecuali kitorg..but by the time kitorg sampai kt UTM, hujan dh stop..

dedek dh over excited nampak tasik tapi xmo jln sendiri plak..nak berdukung..harapkan aku yg dukung, alamatnya tak sampai 5 minit, aku dh pass kt en.hubby..heheheh..tak larat daa..

sampai jer kt tepi tasik tu,dedek dh tak sabo2 nak baling roti..sekali dia baling,uiissshh..byk seh ikan talapia yg dah beso2 berebut dtg mkn (goreng pun sodap nih)..extra lapo agaknya time hujan2 nih...sambil baling roti, aku ajar dedek..

ibu: ikan..
dedek: .hsnahduwyufjd..(ntah hapa2 dia ckp..aku tak paham)
ibu: fish
dedek: tish..

aa,lantaklah..asalkan ada bunyi ish kt belakang..tu pun 2,3 kali jer dia nak ikut aku sebut fish..pastu, tak layan dah..dia sibuk berckp ngan ikan ngan bahasa yg langsung aku tak paham..time ni, en.hubby pun sibuk mengambik gambar kitorg ala2 paparazzi..nak berlatih ambik gambo katanya..maklumlah, nnti nak beli slr kan daddy kan??hehehehe...


nampak tak air yg berkocak2 tu..byk woo ikan..rasa nak mancing jer..


see..byk kan? tapi tak leh tangkap..dilarang menangkap ikan utk sementara..


hahaha..nampak macam aku yg over excited plak..


ni time baling roti yg last..yeay, misi diakhiri..!!! jom balik umah....eh, pegi domino's pizza dulu, baru blk umah la...horeyy!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

afzan said...

dedek jom bagi mkn ikan lagi

iKa iVy said...

bestnya wat xtvt cmni bersama family...
ni wat tak sabo nak kawen ni...hehehe

afzan said...

gatal.. haha

Post a Comment